15.3.08

PAN(ic)A

M...da pentru un moment am ramas in seara asta fara internet si cablu tv, in acelasi timp, fara o atentionare prealabila sau o explicatie ulterioara. Am ridicat ochii de pe pagina de net blocata, m-am uitat la tv unde rulau "pureci". Am mai preferat ca o amagire sa ma uit pe pagini deja deschise de pe net, care la un simplu refresh dispareau. Ca o prima reactie, scos din rutina atat de acaparanta, am fugit sa ma pish. Pe drum si in timp ce...a urmat o scurta analiza a momentului mut in care ma aflam. Fara o explicatie m-am intors si am urmat manevrele uzuale de resuscitare a internetului, lipsa caruia parca ma afecta mai mult. Pana la reconectarea internetului, butonand canale sa vad daca e ceva cu televiziunea pe care o urmaream sau in general, am mai baut un pahar cu suc de mere 100% natural.
Linistea incepea sa se instaureze incet incet dupa ce si ultima amintire de sunet si imagine imi disparea la fel ca si un layer transparent 90%. Dupa un timp asa cum e si normal, linistea incepea sa tziuie usor. In drumul meu spre televizor - si ma refer la drumul meu cu privirea ca inca corpu-mi atrofiat nu raspundea la stimulii inactivitatii aparatelor din jurul meu - vedeam lucruri neterminate. Ramas cu figura alienatului mintal (privirea fixa, in ceatza, muschii fetei fara reactii si gura putin cascata, cautand programe pe tv si in acelasi timp dand refresh pe desktop, incercam sa-mi anticipez viitoarele minute sau ore. In traseul privirii prin camera vanam alternativele: niste carti neterminate, foi pregatite pt. ceva schite, mai puteam sa-mi organizez putin camera pe care acum in liniste parca o constientizam drept haotica. Tot asa puteam sa vad unul din filmele pe care le aveam pe calculator din categoria "trebuie vazute". Ca sa nu mai zic ca dupa mult timp puteam sa pun o muzica si sa incerc sa adorm inainte de 5-6-7 dimineata.
Ma hotaram deci greu si fara sa renunt a mai reanima situatia initiala chiar daca constient tot mai mult de buna intentie a alternativelor unui asemenea moment. Im dadeam seama ca era mai mult decat o conexiune la internet si tv-ul la fel. Sa fiu on-line sau in direct daca vorbim de televizor,
era un stil de viatza fals sau nu, notiuni care imi asigurau parca locul in prezentul atat de fugitiv si selectiv in perceptia mea. La fel de ok era si daca ieseam afara simtindu-ma la fel, parte din prezent. Se pare ca de asta eram atras atat de mult de tot ce era in direct la televizor si deci alesesem televiziunile de stiri. Desi sinceri sa fim sunt tot mai slabe si asa cum spun mereu, chiar in direct fiind par o reluare continua. M...da se pare ca viatza fara "direct" sau "on-line", o viatza "OFF-LINE" nu ne mai multumeste. Dar pe cand sa-mi aleg ceva din alternativele ce mi se aratau, si ma gandeam la tot ce scriu acum, m-am trezit ca ma uit la un fim cu razboi pe HBO, fara sa deslusesc actiunea. Eram conectat si la internet. Uitand de alternative dar si de ce faceam inainte de marea pana de "on-line" sau "direct", scriu textul asta si ma pregatesc sa vad filmul primit de la Stefa inainte de pana, "JUNO". Ciudat este ca e suficient sa stiu ca acolo undeva cineva vorbeste in direct din ora in ora iar pe internet, milioane de oameni navigheaza si daca o sa vreau o sa pot sa ma alatur lor. Nu am citit nici ultimele stiri de cand sunt on-line si nici nu am vazut ceva nou la ora asta pe tv. Atata doar ca imi confera un atasament la o realitate pe care o pot atinge fie ea si virtuala....simt ca adorm si sper ca nu cu capul pe tastaura....vizionare placuta oriunde ma voi duce de aici....film sau vis..."noapte BUNA dimineata"